5 juli, via Füssen naar huis

5 juli 2018 - Füssen, Duitsland

Waarom Füssen? Waarom naar huis. Nadat ik de weersverwachting voor de noordkant van de Alpen had bekeken wist ik het. Ik annuleer mijn hotels voor 5 en 6 juli. Ik ga wel naar Slot Neuschwanstein bij Füssen en ga daarna noordwaarts op huis aan. Dus morgen de Romantische Strasse van Füssen naar Würzburg rijden (in de stromende regen) dat gaat niet gebeuren. Neuschwanstein was wel aardig. Het is het kasteel dat Koning Ludwig (Lodewijk) II op een onmogelijke plek liet bouwen. De man was gek. Pronk- en behaagziek. De mooiste plek om het kasteel te fotograferen is vanaf de Marienbrücke. Een brug over een kloof achter het kasteel. Gewoon nog 15 minuten doorklimmen, nadat je al een klim van 30 minuten in de benen hebt. Ik had natuurlijk ook in een koetsje springen samen met de overaanwezige Chinezen. Ik ben halverwege de brug geweest, maar hij werd ontruimd om dat iemand had geprobeerd ervan af te springen. Ij heb nog wel snel een paar plaatjes kunnen schieten maar helaas niet met mobiel tbv de blog. Om 12:00 vertrok ik uit Füssen, om 22:00 was ik in Almere. De was draait al als ik dit schrijf. Bedankt voor jullie blijken van interesse. De blog blijft nog tot eind juli in de lucht.

1. Marja:
    6 juli 2018
    Welkom thuis en nu lekker bijkomen van alle indrukken.
  2. Cobi:
    6 juli 2018
    Hoi Jan, wat fijn dat je weer veilig thuis bent! Je zusje is daar blij om. Ik denk een verstandige beslissing. Het was me al opgevallen dat je gisteren niets had geschreven. Maar nu dus bericht van je van veilig thuis zijn. Ik denk dat je heel veel mooie dingen hebt gezien en natuurlijk ook de minder mooie dingen die je hebt bekeken. In ieder geval weer een mooie herinnering aan een mooie reis.
    Dikke kus van Co en Eg en tot zondag!
  3. Marian:
    Welkom thuis Jan,prachtige foto's alweer. Tot zondag