South Brisbane, Australië

17 okt van uit Caloundra terug naar Hendra/Brisbane

17 oktober 2017 - South Brisbane, Australië

Ok. Plannen aangepast. Geen Rainbow beach vandaag en morgen, gisteren geen Australia Zoo.
Niet getreurd, vizier op andere dingen.
Om 10.00 weer terug in Hendra, wasje gedraaid, apparatuur opgeladen en de auto in.
Slechts 10 minuten naar de Noord oever van de Brisbane River, helemaal naar de enorme Gateway Bridge.
Daar ligt het vertrekpunt van de River Cat Ferry, de blauwe lijn wel te verstaan. Ik had de 12.19 en kwam een uur later aan op de South Bank 2 steiger, pal naast de Brisbane Wheel. Zoiets als de London Eye. Nou die was voor mij. 5 rondjes. Deze is 60 meter hoog. Leuke ervaring. En natuurlijk weer een paar te gekke foto's laten maken, net zoals in Koala Sanctuary en SeaLife. Daarna lunch. Zat eigenlijk nog vol van mijn Aussie Breaky Roll bij Mc Donalds onderweg. Maar de Fallafel Wrap met een biertje ging er toch in als ketellapper. Ik heb tot 15.45 een wandeling gemaakt langs de oever van de rivier, de museum buurt zal ik maar zeggen. Queensland Museum, GOMA, Queensland Library. Geplande retour tijd naar mijn auto was 16.45. Moest wel want om 17.00 sluit het (gratis) parkeer terrein. Had op de terugweg nog een heel leuk gesprek 'with a very nice lady'.
Nu is het 17.15, ben terug in het huis van Kim en Ben. Ik heb beloofd om te koken. Kim komt ongeveer 20.00 thuis en geeft 30 minuten van te voren een seintje zodat ik kan beginnen. Tagliatelle met champignon room saus en zalm.
Zie foto's.
Kan even duren voordat ik foto's heb geselecteerd om te uploaden.
Morgen neemt de regen af, ga ik opnieuw met de River Cat Ferry naar Brisbane City. Waarschijnlijk 1 of 2 musea bezoeken.
Kort voor 5en aftanken en auto inleveren.
Donderdag start een nieuw avontuur in een totaal andere omgeving.
Maar eerst komt morgen.
1 thing at the time, Jan!

Bye

1. Wim:
    17 oktober 2017
    Goed bezig Jan!! Ik vind het cool van je. ️Enjoy, leukbom je verslagen te lezen
  2. Marian:
    17 oktober 2017
    Ik reis een beetje mee door de reisfoto's en je verslagen Jan, tof om je reis te kunnen meevolgen.
    Hele mooie foto van Joke en jou.