21-25 juni Morgen 26 juni komt de verhuisauto đź‘Ťđź‘Ś

25 juni 2023 - Coutures, Frankrijk

Vanaf jl dinsdag stond ons ritme geheel naar muurtjes sausen. De (open) keuken had lichtgroene muren en daardoor leek het een aparte ruimte. Na 3x hadden wij hem wit, zoals de overige wanden in de woonkamer. Achter de keuken, in de breedte van het huis, bevindt zich een uit 3 compartimenten bestaande ruimte. Een wasruimte (buanderie) waarin ook de cv installatie een plaats heeft. Een kastenruimte en een zg Cuisine d'ete met een heel handig buffet. Ook gaan wij hier onze 2e koelkast plaatsen.

Woensdag 21 stond in het teken van de verplaatsing van onze spullen van Nanteuil-Auriac-de-Bourzac naar Coutures met het plan om vanaf die avond te gaan slapen in het nieuwe huis, op ons nieuwe matras, op de vloer weliswaar. Rond het middaguur Jeroen naar de luchthaven van Bergerac gebracht en aansluitend daarop naar de Boutique Orange in Bergerac getogen om daar een internet-/tv abonnement af te sluiten. Of ik een Frans mobiel nummer had? Neen? Dat bent u verplicht indien U in de toekomst een storing zou melden. HOEZO, EUROPA? Ik heb mij voorgenomen hier geen energie aan te besteden. Helpt niet. Positief echter; ze komen het as donderdag 29 juni installeren. En nog meer goed nieuws: Coutures ligt in een zone waar zeer binnenkort glasvezel aktie zal zijn.

Tussen alle  schilderklussen door ook de nodige inkopen gedaan. In de best wel complete keuken keken wij boven de oven naar een lege nis. Men had de magnetron meegenomen. Deze viel in de optiek van de bewoners schijnbaar niet in de categorie inbouwapperatuur. Soit, dan kopen wij er alsnog een en wellicht een veel mooiere dan die er al stond.

Vrijdagavond hebben wij ons voor de 2e keer gemeld bij het plaatselijke restaurant "Petit Coutures". Wij waren hier op 14 juni al geweest voor lunch ( werkdagen Menu du Jour 17€, 3 gangen). Nu waren wij er voor het diner (dagelijks wisselende kaart, 31€ 3 gangen). O la la, complimenten voor de Chef. Wat kan die man koken. We komen zeker terug.

Zaterdag stond nog in het teken van schilderen. Vandaag zijn wij, daags voor de komst van de verhuizer, aan een opruimaktie begonnen, stofzuigen en vloeren dweilen.

Wij zijn er klaar voor.

Dat we 125 verhuisdozen uit moeten pakken is van latere zorg

Wordt vervolgd.

1. Tanja Groot Groot Obbink:
    26 juni 2023
    Veel werk verzet. Fijn dat morgen jullie spullen komen.