26-30 juni, aankomst verhuisauto en uitpakken maar

30 juni 2023 - Verteillac, Frankrijk

Daags voor aankomst kregen wij van 1 van de verhuizers door dat de geplande aankomst tussen 13:00 en 15:00 zou zijn. Dat vonden wij eerlijk gezegd al een beetje aan de late kant, maar ala, dit is Frankrijk, dus je moet een beetje eelt op je ziel hebben. En anders leer je dat maar. Dan maar iets nuttigs doen tot de heren verschijnen: gras maaien met de sit-on motormaaier. Een ware vuurdoop. Maar we hebben ons er door heen geslagen. Halverwege heeft Marjolijn haar deel van de tuin gedaan. Zie video's !!!

In de loop van de ochtend kregen wij bericht van de verhuizers dat ivm files rond Parijs flinke vertraging was ontstaan. Nieuwe planning : 16:30-17:00. Tsja, dan weet je dat het een latertje gaat worden. Er werd voortvarend uitgepakt en meubels naar aangeven ruimtes gebracht. Om 21:00 was de bakwagen leeg en de volgende ochtend zou de aanhanger leeggehaald worden.  Wij hadden echter 1 wens: dat ons bed zou worden gemonteerd en dat wij na 6 weken eindelijk weer in ons eigen bed konden slapen.

Vanaf 21:00u geïmproviseerd gegeten (en gedronken) om 23:30 gingen alle kippen op stok. Wij de wekker op 06:00u en de verhuizers 05:00u. De volgende ochtend, di 27 juni, 10:20u stonden wij er alleen voor. Er stonden plm 125 verhuisdozen op ons te wachten en daar hebben wij ons tweetjes de afgelopen dagen voor het grootste deel door heen geworsteld. Tussendoor, wegens het welbekende voortschrijdend inzicht, een ritje naar Ribérac voor een bezoekje aan de bouwmarkt.

Wat ook een pak van ons hart is zijn de administratieve beslommeringen die allemaal rond zijn. EDF (elektriciteit), Sogedo (water), Antragaz (gas) en Orange (internet/tv), allemaal contracten afgesloten. Bij alle instanties moet je de RIB overleggen (releve d'identitee bancaire). Die krijg je nadat je een Franse bankrekening hebt geopend. En iedereen heeft zijn eigen (bureaucratische regeltjes). Ook zijn wij naar de Mairie geweest voor het aanvragen van een sleutelaar voor de Poubelle Gris, restafval. Duurt 10 dagen😂😂.

Vanavond de eerste partij kartonnen dozen gedumpt. Gelukkig 200m van ons huis

Het is nu vrijdagavond 21:00u. Poe, wat zijn we moe. Maar als we 's avonds zitten te eten en we kijken om ons heen dan weten wij waar we het voor doen.

Weinig foto dit keer.

Zondag is familiedag. Franse families bezoeken elkaar, gaan lunchen, sommige in restaurants. Wij hebben gisteren al gereserveerd voor zondagmiddag 12:30u bij onze plaatselijke favoriet "Petit Coutures"

1. Ans van der Zeijden-Zaal:
    2 juli 2023
    Nu misschien eens rustig aan doen. Het kon natuurlijk niet anders, wat een gedoe!! Maar zo te lezen is alles voor elkaar. Nu genieten van een heerlijke zomer.