16-17 juni Schouwing en inspectie van ons huis in Coutures

17 juni 2023 - Nanteuil-Auriac-de-Bourzac, Frankrijk

Hallo allemaal, daar zijn we weer. Bewogen dagje gisteren. De afspraak stond voor 11:00 uur. Wij werden aller hartelijkst ontvangen door Thierry Renard die ons door het huis leidde en bij alles uitleg gaf. We hadden permissie om onze aanhanger mee te nemen en alvast onze overbruggingsbagage te lossen. De overbrugging zal zo'n 8 dagen duren voordat de verhuisauto uit Nederland arriveert. Gereedschap, trappen, verfspullen, afstoom apparaat, dekbedden, kussens, klapstoelen, etc. Goed voor 1,5 m3.  Na de rondleiding en de meteropname van elektriciteit (EDF) en water (Sodego) had Thierry ons getrakteerd op champagne en wat toastjes. Wat is het huis in schitterende staat opgeleverd! In 1 woord grandioos. Rond 15:15h waren wij weer terug in onze gîte. Voor vertrek uit Coutures zag ik gelukkig dat onze contactpersoon bij CA (Crédit Agricole) ons had geïnformeerd over ons IBAN nummer en onze RIB (Releve d'Identitee Bancaire). Samen met de meterstanden, IBAN en de gegevens van het huis en huidige eigenaar, vol goede moed bij EDF en Sodego een contract aangevraagd. EDF heeft een  telefoonnummer voor Engelstaligen en dat verliep soepel. Sodego (Franstalig) wilde alleen mijn emailadres en dat was het. Het "formulier" heb ik per retouremail afgehandeld en maandag zullen ze wel om mijn IBAN vragen.

Op 16 juni bereikte ons ook het nieuws, eerst via de Franse media, later via NL media dat Zuid-West Frankrijk in de buurt van La Rochelle is opgeschrikt door een aardbeving (5,5 schaal van Richter. De schok werd waargenomen in de driehoek Bordeaux, Rennes, Limoges. Wij hebben niets gevoeld of gemerkt. De laatste serieuze aardbeving vond plaats in de Provence in 1909. Die was zo zwaar dat er ook doden zijn gevallen

Vandaag 17 juni stond in het teken van noodzakelijke boodschappen.

4 zit-/ligstoelen + kussens voor bij het zwembad. Schenkers van een envelopje tijdens ons huwelijk bij deze: hartelijk dank. Jullie gift heeft uiteindelijk zijn bestemming gekregen. Nogmaals hartelijk dank.

1 matras 160 x 200cm, 2 boxsprings 80x200cm + 2 x 4 pootjes. Dit alles voor de 4e slaapkamer. Kortom, wij zullen voorbereid zijn op loges.

Morgen even toeren richting Brantôme en Bourdeilles. In eerstgenoemde plaats zullen wij de lunch gebruiken. Zondag is familiedag en wij zullen het ons goed laten smaken.

1. Virginie Sanders:
    18 juni 2023
    Weer een paar grote stappen achter de rug, felicitaties! En wat een heerlijke ruimte: wat een landschap!