14-15 juni Administratie en plezier

15 juni 2023 - Nanteuil-Auriac-de-Bourzac, Frankrijk

Het nuttige met het aangename combineren.

Gisterochtend gingen Marjolijn en ik vol goede moed naar Ribérac om aldaar bij de Crédit Agricole de buitenland specialist te spreken die ons ging helpen met het openen van een Franse bankrekening en het afsluiten van een opstal/inboedel-en WA verzekering.  Gelukkig waren wij goed voorbereid maar ze weten altijd weer iets bijzonders te vragen. De vraag of je gehuwd bent volstaat normaal met een ja of nee. Vanochtend kreeg ik alsnog de vraag of ik de huwelijksakte / livret de marriage wilde emailen. En het volledige exemplaar van het voorlopig koopcontract van 20 april (194 pagina's) haha.

Uiteindelijk stonden wij na 2 uur (12:00 uur weer buiten. Uitgedroogd want je krijgt nog niet een glas water aangeboden, laat staan een kopje koffie. Nu hebben wij ons voorgenomen nergens verbaasd over te zijn en ons al helemaal niet te ergeren. Wij kijken slechts om in verwondering😂.

Ter compensatie hebben wij Jeroen gebeld om naar Coutures (onze nieuwe woonplaats va maandag) te rijden, samen met Beer. Coutures (200 inwoners) heeft nl een restaurant en dat moest even geïnspecteerd cq ingezegend worden. En dat is uitstekend bevallen.

Vanuit Coutures zijn wij doorgereden naar Aubeterre-sur-Dronne. Aldaar bevindt zich een kerk, tussen 1080-1120 gebouwd, in een grot, volledig uitgehouwen in het kalkzandsteen. In een woord spectaculair!

Vandaag zijn Jeroen en ik naar Perigueux gereden en daar de gezellige binnenstad bezocht en de kathedraal Saint-Front bezocht. Na de lunch rond 13:30 weer terug en onderweg boodschappen gedaan en als afsluiting de BBQ aangestoken.

Kortom, het waren weer 2 welbestede dagen.

Morgen om 11:00 hebben wij een afspraak in Coutures om ons nieuwe huis te inspecteren en uitleg te krijgen over de werking van diverse installaties. Ook heeft de huidige eigenaar een "dossier" voor ons aangelegd👍.

Voor nu kan ik alleen nog verwijzen naar de foto's.

Tot de volgende blog.