Le Grand Depart, episode 1

9 juni 2023 - Rouilly-Sacey, Frankrijk

Het lang verwachte vertrek vanuit BoZ (grens Halsteren) was vanochtend een feit. 09:25 vertrokken wij in karavaan. Jeroen in de Picanto in gezelschap van Mojito (zie foto) en Marjolijn en ik in de andere auto, samen met Beer en de aanhanger aangekoppeld.

Het traject BoZ - Antwerpen - Brussel - Charleroi ging vlekkeloos. Maar dan Charleroi en zijn buitenwijken. We werden de N5 opgestuurd totdat wij een traject bereikten dat weer een beetje op een berijdbaar oppervlak leek. O, o, o, arme schokbrekers.  En.... zolang je op Belgische autobanen rijdt is er aan alles gebrek. Benzinestations, sanitair. Horror. Maar het traject Charleville-Mezieres, Reims, Chalon-en-Champagne, Troyes (dat is het Franse deel van het traject) was ouderwets goed, inclusief een stukje peage.

Voor de oriëntatie: onze tussenstop is in de regio Grand Est, Ardennes-Champagne

15:30 arriveerden wij even buiten Troyes in Domaine de la Foret d'Orient Golf & Spa.

Wij hebben inmiddels een andere kamer gekregen omdat de Airco niet werkt.

Nu hebben wij een kamer op de 3e etage, met de waarschuwing dat onder de dakgoten vogels nestelen. Dat zijn dus zwaluwen. Anyway, we gaan het beleven, zoals we heel veel gaan beleven. Onder het motto: we zien wel!

Morgen het 2e deel van ons traject naar Coutures.

De foto's geven een aardige impressie van onze reis vanaf 10 mei via Markelo, Noorden, BoZ en nu Rouilly-Sacey. Wij voelen ons een beetje nomaden, een beetje Pipo de Clown en Mammeloe.

Zie foto's. 6

1. Yvonne en Hans zeilen reisvakanties:
    Veilige reis!!
  2. ELCO:
    9 juni 2023
    Nu bijkomen en een goede nacht maken, morgen een voorspoedig tweede deel van de reis. Wij blijven nog een weekje genieten in tropische Hulshorst.👍👍
  3. Colinda:
    Goede reis!!!
  4. Jolien:
    12 juni 2023
    Wat een geweldig avontuur oompje en Marjolijn. Geweldig dat jullie het roer zo omgooien, heel erg leuk voor jullie en benieuwd hoe het Franse leven jullie zal bevallen.
    Succes met settelen, uitpakken, inrichten, en fijn dat Jeroen mee is om jullie te helpen.
    Salut!

Ik ga jullie avontuur volgen. Liefs van Jolien uit Bali ook van Bob Sarah & Moos